2009. március 10., kedd

Kiwitorta



Hozzávalók:
piskótához:
6 tojás
csipetnyi só
15 dkg cukor
10 dkg liszt
5 dkg étkezési keményítő
7,5 dkg reszelt csokoládé
1 tk. sütőpor
töltelékhez:
2 ek. zselatinpor
4-5 kiwi
5 dkg porcukor
6 dl tejszín
1 ek. (1 csomag) vaníliás cukor
2,5 dkg mandulaforgács
6 cl rum (én ezt kihagytam belőle:D)

A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéket a sóval elkeverjük, beleszórjuk a cukor felét és nagyon keményre verjük. A tojássárgákat 2 evőkanál vízzel és a megmaradt cukorral habosra keverjük, majd beleforgatjuk a tojáshabot. A lisztet, a keményítőt, a csokoládéport, a sütőport összekeverjük és az egészet a tojásmasszához adjuk. Óvatosan átforgatjuk. A forma alját vajjal jól kikenjük, zsemlemorzsával behintjük. 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütjük.
A krémhez a kiwiket meghámozzuk, egyet félreteszünk, a többit pürésítjük és hozzákeverjük a porcukrot. A tejszínt a vaníliás cukorral kemény habbá verjük. A már langyos zselatint egy keverőtálba tesszük és evőkanalanként beleforgatjuk a tejszínhabot. A hab egyharmad részét hűtőszekrénybe tesszük és a többit pedig belekeverjük a gyümölcspürébe.
A piskótát három lapba vágjuk. Mindegyik tésztalapot megöntözzük rummal. Az alsó és a középső lapot megkenjük a kiwis habbal és egymásra tesszük. A harmadik lapot is rátesszük, tejszínhabbal bekenjük, majd a maradék habot nyomózsákból rányomjuk a tetejére. A megmarad kiwivel és a mandulaforgáccsal díszítjük.

Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

  1. És mindegy, hogy milyen zselatint használok? Vagy van olyan is, amelyik nem viselkedik rendeltetésszerűen...?

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Zselé ügyben már voltak rossz tapasztalataim. Lehet, hogy csak én bénáztam el..., szóval nálam kényes mozzanat mindig ez a zselézés, csak azért kérdeztelek :-)

    VálaszTörlés
  3. Sejtettem :-(( Én inkább mindig csak gyorsan akarok túl lenni rajta - akkor ezért nem akar az ilyesmi jól sikerülni....
    Köszi a jó tanácsokat - nem biztos, hogy egy ilyen látványnak ellen tudna a családom sokáig állni (2 napig egész biztosan nem :-))))

    VálaszTörlés
  4. köszi köszi köszi:) Majd egyszer elkészítem ha lesz időm:)
    2 napig sztem nálunk sem maradna meg.:D:D

    VálaszTörlés
  5. Nálunk is csak azért, mert két ünnepelt volt, két tortával:)

    VálaszTörlés